Mesterséges intelligencia által vezérelt robotok álltak munkába hazánk legnagyobb üdítőital gyártója, a Coca-Cola HBC Magyarország dunaharaszti üzemében.
A mesterséges intelligencia (MI) az élet egyre több területén jelenik meg, számos ágazatban alkalmazzák már, hiszen nem ritka, hogy pótolja, vagy akár fel is múlja az emberi képességeket. A hazai élelmiszeripari szereplők közül elsőként a Coca-Cola dunaharaszti központi raktárában álltak munkába MI által működtetett robotok, amelyek a a túraszedés hatékonyságának növelésében és a még pontosabb vevőkiszolgálásban segítik majd a területen dolgozók munkáját.
A robot picking névre keresztelt fejlesztés – amely mintegy 730 millió forintos beruházással valósult meg – lehetővé teszi, hogy a logisztikában érintett túraszedési folyamat egy része mostantól egy munkavállalóktól teljesen elzárt 1000 négyzetméteres területen valósul meg, ahol a gyártósorról érkező termékek összekészítését, raklapokra helyezését és fóliázását három önműködő robotkar, targoncák és a termékek mozgatásáért felelős kisebb járművek, úgynevezett sharkok végzik önállóan gondolkodva.
Így robotolnak a robotok a Coca-Cola raktárában:
A technológia a vállalat 20 legnépszerűbb termékét a raktárban elfoglalt helyük alapján hiba nélkül kezeli. A három robotkar óránként 6 raklap összeállítására képes, több mint kétszer olyan gyorsan dolgoznak, mint az emberi munkaerő.
Míg a technológia hétköznap túraszedési feladatokban segédkezik, addig hétvégente a vállalat legnagyobb vevőpartnerei számára készít össze vegyes raklapokat egy előre meghatározott sorkép alapján. A robotok a dunaharasztiraktárban évente megforduló több mint 700 millió liter késztermék speciális válogatási és csomagolási feladatainak 15 százalékát vállalják át a tervek szerint.A robot picking technológia nem az egyedüli digitális fejlesztés, amit a vállalat a közelmúltban vezetett be a hatékonyságnövelés érdekében. A túraszedésben már 2020 óta alkalmazzák az okosszemüveges túraszedést, amelynek segítségével a Coca-Cola HBC Magyarország raktári munkatársai hangvezérelt utasításoknak megfelelve végzik a vevőpartneri rendelések kiszállításra történő összekészítését. A mesterséges intelligenciát használó technológia javítja a termékek kigyűjtésének minőségét és mérhetővé, fejleszthetővé teszi a munkavégzés hatékonyságát, az adatok elemzésével pedig további rendszerszintű fejlesztések hajthatók végre.
Ha tetszett a cikk, további hírekért, érdekességekért kövess minket a Facebookon!