December 19-én zárult le a világ jelenleg legnagyobb gyerekeknek szóló számítógépes játékkarakter-tervező pályázata.
A videójáték karakterek fejlesztése az egyik legvonzóbb munka lehetne a mai világban, ráadásul többnyire jól is fizetnek érte. Ennek ellenére mégis egy hiányszakmáról van szó. Különösen, ha a karakteranimációról beszélünk, azaz olyan különböző szakemberek együttes munkájáról, akik megtervezik az adott játékban szereplő figurákat és azok teljes mozgását.
Azért, hogy a számítógépes játékkarakter tervezés és animáció nagyobb figyelmet kapjon a fiatalok körében, a magyar alapítású, de immár öt kontinensen tevékenykedő élményalapú programozóiskola, a Logiscool 35 ország bevonásával hirdetett nemzetközi karakterrajzoló pályázatot gyerekeknek. Ez jelenleg a világ legnagyobb gyerekeknek szóló számítógépes játékkarakter tervező pályázata, amelyet 2019 óta évente hirdet meg a szervező. A legjobb
rajzokat a pályázatot követően digitalizálják és animációk készülnek belőle, amelyeket a
Logiscool saját diákoknak szóló felületei sztárjává tesz, és a programozás órákon készülő
számítógépes játékok főszereplői lesznek.
A gyerekek a Logiscoolnál kész háttereket és karaktereket kapnak, amelyekből programozás tudásuk segítségével megalkothatják a saját játékaikat. Ezek közé a grafikai elemek közé kerülnek be minden évben a nyertes rajzok, mint animációval digitálisan életre keltett karakterek. A pályázaton résztvevő gyermekek kézzel, változatos technikákkal készített rajzokat adhattak be, a beérkezett alkotásokat pedig eredetiségük, játékokban való használhatóságuk alapján értékeli a zsűri.
Az idei pályázatra is több ezer munka érkezett, bizonyítva, hogy a gyerekek kifejezetten könnyen lelkesíthetőek, ha lehetőséget kapnak új figurák megálmodására.
Ha tetszett a cikk, további hírekért, érdekességekért kövess minket a Facebookon!