Egyre több vásárló szerint a használt luxusóra nem csupán egy drága kiegészítő, hanem kiváló befektetés is, különösen a fiatal vásárlók körében ugrott meg a kereslet az értékes használt órák, mint alternatív befektetés iránt.
Egyre többen hajlandóak magas felárat fizetni a vezető márkák, például a Rolex, a Patek Philippe és az Audemars Piguet által gyártott használt modellekért, és arra számítanak, hogy ezeknek az óráknak az értéke tovább fog emelkedni, állapította meg a Boston Consulting Group (BCG) vezetési tanácsadó cég.
Van is okuk ezt hinni. A fent említett három márka csúcsmodelljei annyira keresettek, hogy az átlagáruk gyorsabban nő, mint az Egyesült Államok részvénypiaca. Ezeknek a használt luxusóráknak az átlagára éves szinten 20%-kal emelkedett 2018 augusztusa és idén január között, a COVID-19 alatti hatalmas piaci visszaesések ellenére. Ezzel erősen felülmúlták az S&P 500 index éves 8%-os növekedési ütemét ugyanezen időszak alatt – tette hozzá a BCG.
Nagyon kelendőek a csúcsmodellek, mint például a Patek Philippe Nautilus, az Audemars Piguet Royal Oak, valamint a Rolex Daytona illetve a GMT-Master II. A BCG szerint az egyedi Rolex Cosmograph Daytona karórái, amelyek kiskereskedelmi ára 14 800 dollár, a közelmúltban az ismert óratőzsdéken 24 250 és 38 500 dollár között cseréltek gazdát. Eközben a független márkák, mint például az F.P.Journe, a De Bethune és a H. Moser & Cie, mainstream gyűjtői tárgyakká válnak – állapította meg a BCG a „Luxury Preowned Watches, Your Time Has Come” című tanulmánya.
A használt szegmens ma már gyorsabban növekszik, mint az új órák piaca, és ez a tendencia valószínűleg folytatódni fog a BCG előrejelzése szerint. Miközben a járvány kitörése után az új órák eladásai 17%-kal estek vissza 2020-ban, a használt órák eladásai 3%-kal nőttek.
A BCG és az ismert órakereskedési platform, a WatchBox közös felmérése szerint a tipikus luxusóra-vásárló a magas jövedelmű millenniumi és az 50 év körüli férfiak. A 30-35 éves millenniumi korosztály gyakran vásárol és ad el profittal luxusórákat, míg a legfiatalabb, Z generációs magas jövedelmű korosztály több mint fele is úgy nyilatkozott a felmérésben, hogy többet költött luxusórákra az elmúlt két évben, mint előtte
Ha tetszett a cikk, további hírekért, érdekességekért kövess minket a Facebookon!