A Coca-Cola HBC Magyarország a hazai kávépiacon a Caffè Vergnano márka bevezetésének is köszönhetően tavaly 57 százalékkal növelte az értékesített kávé mennyiségét, a vállalat kávéértékesítésből származó bevétele pedig 50 százalékkal nőtt – írja a cég közleményében.
A Coca-Cola HBC vállalatcsoport éppen két éve, 2021 októberében vásárolt 30%-os részesedést a családi tulajdonban lévő Casa del Caffè Vergnano vállalatban és 2022 januárjában az elsők között Magyarországon kezdte meg a Caffè Vergnano prémium olasz kávétermékek kizárólagos forgalmazását. Ahogy előző cikkünkben írtunk róla, a Caffè Vergnano egy családi vállalkozás, amely a legrégebbi kávépörkölő üzemmel rendelkezik Olaszországban, ahol tradicionális módszerekkel pörkölik és blendelik a kávébabokat (napjainkban a kávébabok nagy többségét először keverik, és csak azután pörkölik). A Vergnano família büszke a hagyományaira legyen szó a termékek előállításáról, vagy az olasz kávékultúra terjesztéséről. Hozzáállásukról sok minden elmond, miszerint nem csupán egy jó kávét, hanem magát Olaszországot nyújtják a vásárlóknak.
A Coca-Cola HBC Magyarország prémium kávéi jelenleg az országban több, mint 2400 kiskereskedelmi egységben és több, mint 2200 vendéglátóhelyen érhetőek el. Ezen belül a Caffè Vergnano kávékat értékesítő vendéglátóhelyek száma meghaladja a 300-at, míg a kiskereskedelemben jelenleg 200 üzletben vásárolhatóak meg a márka kávékülönlegességei.
A prémium kávék piacán, ami összességében a kiskereskedelmi piac 9 százalékát teszi ki, a szemes és a kapszulás termékek a meghatározóak. Ezen a piacon a Coca-Cola HBC Magyarország a Caffè Vergnano bevezetésének is köszönhetően tavaly 57 százalékkal növelte az értékesített kávé mennyiségét, a kávé értékesítéséből származó bevétel pedig 50 százalékkal nőtt.
A teljes magyar kávépiac csaknem 200 milliárd forintos, ezen belül a kiskereskedelmi kávépiacon a Nielsen legfrissebb adatai szerint az utóbbi egy évben összesen 17,8 ezer tonna szemes, őrölt, instant és kapszulás kávé fogyott, mintegy 86,3 milliárd forint értékben. Ez azt jelenti, hogy éves szinten 18 százalékkal nőtt a piacon a kávé értékesítésből származó bevétel, miközben 10 százalékkal csökkent az értékesített kávé mennyisége. Az összes kávészegmens közül csak a kapszulás kávék értékesített mennyisége nőtt az elmúlt időszakban.
Ha tetszett a cikk, további hírekért, érdekességekért kövess minket a Facebookon!