A Super Bowl a fő amerikaifutball-bajnokság, az NFL döntője, egyben a legnépszerűbb műsor az USA-ban – az idei Super Bowl az ország történetének legnézettebb közvetítése volt az 1969-es holdra szállás óta. Mindennek tudatában nem szorul különösebb magyarázatra, hogy miért törik kezük-lábukat a nagy (és fizetőképes) márkák, hogy feltűnhessenek a reklámidőben, és az eltelt évek alatt bizony szép számmal születtek olyan reklámfilmek is, amelyek idővel a popkultúra részeivé váltak. Mutatjuk a legütősebb Super Bowl-reklámokat!
Coca-Cola: Hilltop (1971)
A leghíresebb kóla-dal minden idők egyik legsikeresebb és legnézettebb hirdetése is egyben. A reklámfilmben a világ minden tájáról érkezett fiatalok énekelték, hogy I’d like to buy the world a Coke (azaz: szeretnék a világnak venni egy kólát), ami óriási siker lett. Később állítólag ezrével kérték a rádiós kívánságműsorokban az I’d Like to Teach the World to Sing című dalt, ami a kóla-dal hosszabb változata volt a The New Seekers nevű angol együttestől.
Apple: 1984 (1984)
Az Apple azóta kultikussá vált 1984 című reklámja George Orwell világhírű disztópiájára, az 1984-re asszociált, és az almás vállalat Macintosh hordozható számítógépét reklámozta.
Wendy’s: Where’ the Beef? (1984)
Az amerikai gyorsétteremláncnak sikerült egy olyan reklámot összehoznia, amelyből egy aprócska részlet még a köznyelvben is meghonosodott. A reklámban elhangzó Where’ the Beef?, azaz Hol a marhahús? kérdést akkor szokás feltenni, ha megkérdőjelezik egy ötlet, vagy termék lényegét.
Pepsi: Cindy Crawford (1992)
Kevés ikonikusabb reklám született a világon, mint a Pepsi 1992-es hirdetése, amelyben Cindy Crawford egy tűzpiros Ferrarival leparkol a Halfway House Café benzinkútján, majd szűk fehér trikóban és rövid farmersortban lehűti magát egy Pepsivel. Az üdítőital márka közel 30 évvel később újraalkotta a legendás reklámfilmet, amelyben Crawford akkor 18 éves fia, Presley Gerber is szerepel.
Nike: Hare Jordan (1993)
Valószínűleg senkinek sem kell bemutatni az 1996-os Space Jam – Zűr az űrben című alkotást, azt viszont már lehet kevesen tudják, hogy Tapsi Hapsi és Michael Jordan nem a vegyes technikájú filmben dolgozott először együtt, hanem egy Nike-reklámban, ami ’93-ban debütált az NFL nagydöntőjén.
Budweiser: Singing Frogs (1996)
Ehhez nincs is mit hozzáfűzni, talán csak annyit, hogy sokan a mai napig a legikonikusabb sörreklámok között tartják számon a Budweiser éneklő békáit.
Tabasco: Mosquito (1997)
Rövid, lényegre törő és annyira ’90-es évek vibe. Egy szúnyog megcsíp egy tabasco szószt fogyasztó fickót, majd nem sokkal később felrobban (mármint a szúnyog, nem a fickó). Ikonikus.
Budweiser: Whassup? (1999)
Ismét egy Budweiser reklámfilm, ami a popkultúra része lett. Bár a laza, meccsnézős, beszélgetős szituáció alapvetően semmi újat nem hozott, az artikulálatlan Whassup? (magyarul: mizu?) felkiáltás kétségkívül beleégett a köztudatba.
Pepsi: We Will Rock You (2004)
Egy újabb Pepsi-reklám, ezúttal már a 2000-es évekből. Beyoncé, Britney Spears és Pink a római Colosseumban fut össze, ám ahelyett, hogy jó gladiátorokhoz méltóan egymásnak esnének, és szórakoztatnák a jónépet, no és a római császárt – akit Enrique Iglesias alakít – inkább összefognak, és eléneklik a legikonikusabb Queen-dalt a világon.
Snickers: Betty White for Snickers (2010)
Betty White amerikai színésznőt talán még a filmjeinél is híresebbé tette egy Snickers-reklám, amelyben az akkor 88 éves sztár egy kőkemény focistát alakít. A reklám tanulsága szerint White karaktere akkor lesz újra önmaga, amikor eszik egy Snickert.
Ha tetszett a cikk, további hírekért, érdekességekért kövess minket a Facebookon!