Egy korábbi cikkünkben már bemutattunk tíz olyan filmet, ami a kritikusok véleménye szerint 100 százalékon áll a Rotten Tomatoes értékelőrendszere alapján, most pedig „hallgattassék meg a másik fél is„, vagyis következzenek azok az alkotások, amelyek 0 százalékon állnak a legismertebb, kritikákat összegző oldalon. A 0 százalékosok klubja igen széles, mi most hét csapnivalóan rossz filmet mutatunk. Öveket bekapcsolni, rázós út következik!
Életben maradni (1983)
A cím láttán egy ZS-kategóriás akciófilmre gondolhatnánk, pedig a Sylvester Stallone(!) rendezte alkotás a kultklasszikus Szombat esti láz folytatása, amelyben John Travolta visszatér Tony Manero szerepében, Brooklyn helyett azonban már Manhattanben járunk, a diszkókorszak helyett pedig a Broadway világában merülünk el. A kritikusok szerint a filmből több dolog is hiányzik, legfőképp a mélység és a tartalom, ráadásul annyi benne az éneklés, hogy nem kizárt, hogy egy életre megcsömörlünk miatta a musicalektől.
Cápa 4. – A cápa bosszúja (1987)
Míg a Steven Spielberg rendezte cápás film a világ egyik legismertebb filmje, addig a Cápa 4. – A cápa bosszújáról valószínűleg nem sokan hallottak – aki pedig mégis, az is leginkább rosszat. A történet szerint a Brody család abba a hitbe ringatja magát, hogy megszabadultak a rémisztő múlttól, ám egy alkalommal, amikor összegyűlik a família, szörnyű tragédia történik: az egyik fiút felfalja egy minden korábbinál nagyobb cápa. A gyilkos állat rácáfol a tudományra, ugyanis egyetlen cél lebeg a szeme előtt: minden áron bosszút állni a Brody családon. Nincs mit ragozni, szerintünk már a szinopszis is önmagáért beszél.
Rendőrakadémia 4. – Zseniális amatőrök az utcán (1987)
A Rendőrakadémia-sorozat első felvonása még 1984-ben debütált, és bár az első részek még jól sikerültek, a franchise idővel igencsak cikivé vált. A negyedik rész például bosszantóan önismétlő volt, és teljes mértékben hiányzott belőle a korábbi filmek varázsa és eredetisége.
A hegylakó visszatér (1991)
Russell Mulcahy örökzöld fantasy-kalandfilmjét, a Hegylakót bizonyára senki sem kell bemutatni: a Christopher Lambert alakította karakter egy halhatatlan harcost alakít, akinek egy orosz főgonosszal (kivel mással) kell összecsapnia, aki szintén halhatatlan, mindezt a Queen zenéjével megfűszerezve. A folytatásban 2024-ben járunk, Christopher Lambert pedig visszatér a halhatatlan Connor MacLeod szerepében, hogy megvédje a Föld ózonrétegét egy gonosz vállalattal szemben, miközben felbukkan a színen múltban élő egykori ellenfele, Katana tábornok is. Ami viszont elsőre összejött, az másodjára már nem: A hegylakó visszatér pusztítóan unalmas lett, a történet logikátlanságaiba pedig inkább ne is menjünk bele.
Visszatérés a kék lagúnába (1991)
A Brooke Shields és Christopher Atkins főszereplésével készült A kék lagúnához is készült folytatás, a kérdés csak az, hogy minek. A Milla Jovovich nevével fémjelzett alkotás narratívája túlságosan is hasonlít az eredetihez, és bár az erotika itt is szerepet kap, a folytatásból teljesen mértékben hiányzik az első film mélysége, újszerűsége.
Pinokkió (2002)
Ha azt gondoljuk, hogy csak az utóbbi években jöttek divatba az élőszereplős Disney-adaptációk, akkor tévedünk. Igaz, a Roberto Benigni főszereplésével készült Pinokkió-film nem a Disney 1940-es rajzfilmjét, hanem Carlo Collodi 1881-ben megjelent világhírű meseregényét, A Pinokkió kalandjait dolgozza fel, ami lényegesen horrorisztikusabb és nyomasztóbb, mint a Mickey egeres cég produkciója. Bárhogy is nézzük, az élőszereplős film cseppet sem sikerült jól, és bár Benignit kiváló színésznek tartják, a kritikusok furcsán nyugtalanítóan találták az alakítását a naiv fabábu szerepében.
Gotti (2018)
A hírhedt maffiafőnök, John Gotti életét bemutató életrajzi film akár nézhető is lehetett volna, nem csak az érdekes alapsztori, de John Travolta miatt is, aki jól hozta a kegyetlen maffiavezér szerepét. A Kevin Connolly rendezte alkotás azonban több szempontból is elvérzett, főképp azért, mert a Gotti nem lett más, mint egymás mellé pakolt jelenetek sorozata, amelyből hiányzik a koherencia.
[sc name=”facebook” ][/sc]