A Schneider Electric szerint az alkalmazottak rendszeres elismerése – ez esetben például a plusz szabadnap – üzleti szempontból is kifizetődő.
Az elektronikai területen tevékenykedő vállalat kezdeményezésének lényege, hogy a különböző, a munkaterületeken felüli tevékenységeket, közösségi munkát jutalmazzák. Az elismerésre és az azzal járó pontokra a kollégák jelölhetik egymást, és a teljesítmény mértékétől függően ők, vagy a vezetőik döntik el, hogy a jelölt valóban kiérdemelte-e a jutalmat.
A pontokat többek között hasznos árucikkekre, ajándékkártyákra, élményekre, jegyekre válthatják be a cég munkatársai a Schneider Electric Store-ban. A májusban bevezetett újdonságnak köszönhetően a társaság dolgozói pedig egy évben akár 3 szabadnapra is szert tehetnek a program keretében. Egy-egy szabadnap „megvásárlása” 1700 pontba kerül, és bár ennyi pont összegyűjtése már kihívást jelent, korántsem lehetetlen, állítja a cég hozzánk eljutatott közleményében.
Mindez mögött természetesen üzleti érdek is húzódik. A Bersin by Deloitte HR-tanácsadó cég tanulmánya alapján a magasan elkötelezett alkalmazottak 71 százaléka olyan szervezeteknél dolgozik, ahol a kollégákat havonta vagy gyakrabban elismerik. A Bersin by Deloitte azt is megállapította, hogy a jól működő elismerési programokkal rendelkező vállalatok 12-szer nagyobb valószínűséggel érnek el kimagasló üzleti eredményeket. Emellett azoknál a szervezeteknél, amelyeknél az elismerési programok célja az alkalmazottak elkötelezettségének erősítése, 31 százalékkal csökken az önkéntes fluktuáció.
[sc name=”facebook” ][/sc]