Rekord nézettséget ért el a 2024-es párizsi olimpia: legyen szó az ingyenes és fizetős TV-ről, streamingről, vagy közösségi médiáról.

Az idei olimpia nagy siker volt, minden szempontból. Befutottak a nézettségi adatokkal kapcsolatos elemzések, amelyekből kiderült, hogy az emberek nem csak a helyszínen követték nagy számban az eseményeket.

A Max közelmúltbeli, 25 európai piacon való bevezetésének köszönhetően a Párizs 2024 volt az első igazi „streaming olimpia” kontinensünkön, hiszen több ember több olimpiai tartalmat nézett hosszabb ideig, mint valaha. A legfontosabb eredmények:

Összesített nézettség

Összesen több mint 215 millió ember nézte az olimpiai tartalmakat Európában a Warner Bros. Discovery platformjain – ez 23%-kal több, mint a 2020-as tokiói olimpia (+40 millió).
Ez magában foglalja a Max és a discovery+ szolgáltatásokat, valamint az Eurosport TV-csatornákat és az ingyenes tévécsatornákat Norvégiában (TVNorge), Svédországban (Kanal 5) és Finnországban (Kutonen, TV5).

Streaming nézettség

  • Több mint 7 milliárd percet streamelték az olimpiai játékokat – ez hatszor annyi, mint a 2020-as tokiói olimpia alatt
  • Rekorddöntő nap: augusztus 4., vasárnap 600 millió percet streamelték egyetlen nap alatt az olimpiai tartalmakat a Max és a discovery+ előfizetők
  • A nap eseményei közé tartozott a férfiak 100 méteres döntője, a Novak Djokovic – Carlos Alcaraz férfi tenisz aranymérkőzés, az úszóversenyek utolsó napja, valamint a női országúti kerékpárverseny.
  • Négyszer annyi egyedi néző volt a Warner Bros. Discovery streaming platformjain (beleértve a Max és a discovery+ szolgáltatásokat) az olimpiai játékok alatt, mint az utolsó nyári olimpián.

Streaming előfizetők

  • Az új fizetős streaming előfizetők száma már a párizsi ötkarikás játékok negyedik napja után (2024. július 27. – július 30.) meghaladta a teljes 2020-as tokiói olimpia során előfizetők számát
  • Rekordszámú új fizetős streaming előfizető a Párizs 2024 alatt: 77%-kal több, mint a 2020-as tokiói olimpia idején
  • 2024. július 27., szombat volt a Warner Bros. Discovery valaha volt legnagyobb napja új fizetős streaming-előfizetők számát tekintve Európában (Max, discovery+ vagy korábban HBO Max)
  • Jelentős előfizetői növekedés minden főbb európai piacon, különösen Franciaországban, Olaszországban, Lengyelországban, Svédországban és az Egyesült Királyságban

JB Perrette, a Warner Bros. Discovery Global Streaming and Games vezérigazgatója és elnöke így nyilatkozott: „A 2024-es párizsi olimpia minden várakozást felülmúlt a rajongók és a nézők, valamint a Max és a Warner Bros. Discovery streaming üzlete számára is. Milliós nagyságrendű új előfizetőt szereztünk, és napi szinten ugyancsak milliókat vonzottunk a streaming platformokra, akik több milliárdnyi percnyi tartalmat néztek az olimpiai játékok során. Növekedési lendületünk csak erősödik, hiszen az elérhető globális streaming-piac fele még előttünk áll. Gratulálunk és köszönetet mondunk nagyszerű partnereinknek, a Nemzetközi Olimpiai Bizottságnak (NOB) és a 2024-es párizsi olimpiai szervezőbizottságának az epikus olimpiai játékokért.”

HOZZÁSZÓLOK A CIKKHEZ

Kérjük, írja be véleményét!
írja be ide nevét