Tartják magukat még a hagyományos boltok is karácsonykor, derül ki egy felmérésből.
77 ezer forintot szánnak idén a magyarok karácsonyi ajándékokra a Yettel friss kutatása szerint. Az ajándékozási szokások változnak: bár karácsonykor szívesebben találkozunk személyesen szeretteinkkel, az ajándékokat egyre gyakrabban vásároljuk meg online. A kutatásból az is kiderült, hogy szeretjük a meglepetéseket, ugyanakkor ajándékozóként inkább azt preferáljuk, ha tudjuk, mit szeretne kapni a másik.
Személyes találkozások előtérben
A kutatás szerint a magyarok többsége inkább személyesen ünnepli a karácsonyt: a válaszadók 49%-a találkozik szélesebb rokonságával is, míg 42% a szűk családi körben tölti az ünnepet. Csak 12% tervezi kevesebb emberrel ünnepelni, és ők elsősorban anyagi okok miatt döntenek így. A személyes találkozások hiányában a legtöbben telefonhívással (47%) vagy chatüzenetekkel (34%) tartják a kapcsolatot.
Online ajándékvásárlás előretörése
Egyre többen választják az online vásárlást az ajándékok beszerzésére: a válaszadók 40%-a nagyrészt vagy teljesen online vásárol. Az időmegtakarítás, a zsúfoltság elkerülése, valamint az alacsonyabb árak a legfőbb szempontok. Az infláció ellenére az ajándékokra fordított összeg csak kismértékben nőtt: idén átlagosan 77 ezer forintot szánnak rá, ami közel áll a tavalyi 71 ezer forinthoz.
Kinek és mit ajándékozunk?
A legtöbben párjukat, gyermekeiket és szüleiket ajándékozzák meg, de növekszik az egyéb rokonoknak szánt ajándékok aránya is. A legnépszerűbb ajándékok a játékok és ruhák (40%), ezt követik az elektronikai cikkek (35%), utalványok (26%) és élmények (22%). Érdekesség, hogy a válaszadók 16%-a pénzt, míg 14% saját készítésű meglepetést tervez ajándékozni.
Digitális advent a Yetteltől
A karácsonyi időszakra a Yettel digitális adventi naptárral készül: december 1-től minden adventi vasárnap virtuális ablakok nyílnak a mobilalkalmazásban, amelyek különböző meglepetéseket rejtenek. A cél, hogy a karácsony a technológia segítségével még könnyebbé és örömtelibbé váljon.
Az ünnepi szezon újabb bizonyítéka annak, hogy a hagyományok és a digitális megoldások kéz a kézben járhatnak, miközben a személyes kapcsolataink továbbra is központi szerepet játszanak.