A Yettel és a Baptista Szeretetszolgálat közös kampánya új fejezetet nyit az adományozásban: egyszerűbbé és átláthatóbbá teszik a folyamatot, hogy mind az adományozók, mind a támogatottak számára igazán személyes és értékes élmény legyen a segítségnyújtás.
Az adományozási szokások változása
A Yettel országos reprezentatív kutatása szerint idén karácsonykor sokan terveznek adományozni, különösen beteg, hátrányos helyzetű vagy nehéz sorsú gyerekek javára. A válaszadók 69%-a szeretné tudni, pontosan mire fordítják az általuk felajánlott adományt, míg 64% számára az is fontos lenne, hogy tisztában legyen azzal, mire van igazán szüksége a támogatottnak.
Miközben a tárgyi adományok – például ruhák, cipők, iskolaszerek – továbbra is népszerűek (22%), a pénzbeli adományok aránya is jelentős (20%). Az adományozás átlagos összege azonban csökkent az elmúlt évhez képest: míg tavaly az adományozók harmada adott 5000 forintnál nagyobb összeget, idén ez az arány 26%-ra csökkent.
Fókuszban a tinédzserek
A Baptista Szeretetszolgálat tapasztalatai szerint a 13-18 éves fiatalok számára érkezik a legkevesebb felajánlás, pedig ezek az ajándékok különösen fontosak számukra. „Egy-egy ajándék nemcsak örömöt okoz, hanem azt is kifejezi, hogy van, aki gondol rájuk, nincsenek magukra hagyva, és ők is fontosak” – mondta el Gál Dávid, a Baptista Szeretetszolgálat ügyvezető főigazgatója.
A tinédzserek számára az ajándékok értékét tovább növeli, hogy gyakran kihívásokkal teli jövőképpel kell szembenézniük, például az elhelyezkedési nehézségekkel vagy a gyermekkor gyors lezárásának kényszerével.
1200 kívánság valóra váltása
A Yettel és a Baptista Szeretetszolgálat idei kampányában 1200 gyermek karácsonyi kívánságát teljesítik. Országszerte 20 Yettel üzletben állítottak fel karácsonyfákat, amelyeken 60-60 dísz található. Ezeken a díszeken QR-kódok segítségével találhatók meg a gyerekek konkrét kívánságai. Az adományok beszerzését és eljuttatását a Baptista Szeretetszolgálat és a Yettel közösen vállalja.
Adventi ajándékok mindenkinél
A kampány részeként a Yettel nemcsak a rászoruló gyerekekre gondol, hanem ügyfelei számára is készül meglepetésekkel. Az adventi időszakban a Yettel mobilalkalmazásában minden vasárnap egy virtuális adventi ablak nyílik, amely értékes ajándékokat rejt – a technológiától a kultúrán át a divatig.
Az ünnep igazi üzenete
A kampány üzenete egyértelmű: minél többen teszünk jót, annál szebb lehet az ünnep. Az átlátható és személyre szabott adományozási lehetőségek nemcsak a rászorulók számára jelentenek értékes támogatást, hanem az adományozók számára is lehetőséget kínálnak arra, hogy az ünnepi időszakban igazán jót tegyenek